neljapäev, 4. august 2016

Üle kivide ja kändude

Lõpuks ometi algas ka meil suvepuhkus. Panime Muhus jaanalinnukohviku kinni, pakkisime oma kodinad kokku ja pühapäeva õhtuks olime juba linnas. Enne kohviku lõplikku kinnipanemist jõudsid meile ka külla minu vanemad, kolasime koos mööda saart ringi, külastasime vanaema ja käisime koertenäitusel. Nautisime viimast nädalat saare-elu.


Linna jõudes saime üle pika aja aega ka iseendale, nüüd oli aega trenniks, šoppamiseks ja kodu korrastamiseks ning vabadust jäi ülegi. Lõpuks ometi natuke rahulikum rutiin, aga sedagi mitte kauaks. Oskasime selle veidi vabama aja ootamatult tihedalt täita ning kogemata on meil ka augustikuu kalendripäevad paksult plaane täis kirjutatud. Vaimselt on kõik rahulikum ja stabiilsem nüüd, ei pea muretsema kohvikuäri pärast ja saab rohkem keskenduda trennile. Kuid tegelikult kõik nii roosiline ei ole... Pühapäeval tekkisid kahtlused, et kaks nädalat tagasi saadud puugihammustus on kahtlaselt punane, enesetundel aga midagi viga polnud ja seepärast liigset hirmu see ei tekitanud. Esmaspäeval oli hammustuse punetus ja hirm ainult suurenenud ning seadsime sammud perearstikeskusesse. Järgmisel päeval saadud vereanalüüside tulemustest saime teada, et meie kartustel oli põhjust. Mul avastati puukborrelioos. Nüüdsest söön kaks nädalat järjest hommikul ja õhtul antibiootikume, trenniga pean ettevaatlikum olema ja päikest vältima. Kõige hullem osa sellest on, et kaks tundi enne ja peale antibiootikumi võtmist ei tohi tarbida ühtegi piimatoodet, mis tähendab, et minu kahest põhisöögikorrast peab täielikult välja jääma piimatoodete osakaal ning see on minu dieeti arvestades suhteliselt laastav. Vähendatud kaloritega dieediga on kõige lihtsam saada oma päevane rasvavajadus just piimatoodetest ning nüüd pean need kõik kuidagi oma lõunasse mahutama. Muidu sööks hea meelega ka loomaliha, kust saaks parajalt rasva ja valku, aga kahjuks on seal ka kohutavalt kaloreid, mida praegu endale lubada ei saa. Kanas, köögiviljades ja puuviljades leidub aga rasva minimaalselt, ning tavapärased rasvaallikad on minu jaoks just piim, kodujuust, juust, kohupiimad ja jogurtid. Ka valgusheigid, batoonid ja pudnigud on hommikul ja õhtul nüüdsest keelatud, sest sisaldavad vadakuvalku ehk kokkuvõttes on süskarite, valgu ja rasva tasakaalu säilitamine kõvasti raskem.

Antibiootikumikuuri hommikusöök -Munavalge puder sõstrate, banaani ja meega
63g süskar/21g valk/4g rasv - 368kcal

Lootsin, et linnas saan jälle 100% pühenduda trennile ning lõpuks ometi ka korralikult jooksmas hakata käima, kuid tundub, et Jumalal on minuga mingid muud plaanid. Hetkel üritan ühtegi trenni mitte ära jätta- kui halvem olla, siis lihtsalt kergemad raskused, aga põhiline, et kõik ettenähtud trennid saaksid tehtud, sest esimeste võistlusteni on vaid 80 päeva! Kõige rohkem hirmutab mind hetkel poolmaraton, millele sai ennast kirja pandud. Selleni on kõigest kuu aega jäänud ning kui ma antibiootikumide all jõusaali kannatan veel ära, siis ma ei ole kindel kas dieedi, antibiootikumide ja jõusaali vahele on mõistlik veel jooksutiire pressida. Ära ma seda jätta ei taha, kuna olen endale lubanud, et jooksen ükskõik millistes tingimustes, ükskõik mis ajaga selle läbi, kuid tundub, et treenida ma küll selle jaoks ei saa. Eks aeg näitab mis sellest saab.

Enesetundel hetkel oluliselt midagi viga ei ole. Ainus mis kimbutab on väsimus, peavalud ja kael on kuidagi kange. Vahepeal on ka kergelt paha olla ning trennis olen tunduvalt ettevaatlikum, aga suures plaanis see hullult midagi ei häiri. Isegi söögiisu, mida ta võiks ju ka siis mõjutada, ei ole üldse muutund, sama näljane olen endiselt. Kuigi ma söön sama kaloraaži ja liigun veidi vähem, siis kaal on täiesti kogemata langenud juba kaaluni, kuhu peaksin jõudma alles järgmise nädala lõpuks. Ei kujutagi ette kas asi selles, et keha kulutab tõesti bakteritega võitlemiseks nii palju rohkem energiat või on lihtsalt antibiootikumid mu kehast kõik vedeliku välja ajanud ehk kadunud vee kaalu arvelt on ka kaalunumber väiksem.

Antibiootikumikuuri õhtusöök nr1- Hakkliha, kotlet, tomat, kanasingiga saib ning magustoiduks greip ja mustikad
53g süskar/34g rasv/44g valk - 692kcal

Antibiootikumikuuri õhtusöök nr2- Kanaliha minutipihvid värske salatiga ja maasikad
41g süskar/14g rasv/72g valk -573kcal

Nädala algul sain ka Kiivikaga kokku, et vaadata üle mu vorm ja rääkida veidi oma tervisemuredest. Kaalu ja välimusega oli Ott õnneks väga rahul ning väga meeldiv oli kuulda, et mu töö on vilja kandnud. Ütles, et muutus on juba silmaga nähtav ning aina põnevamaks läheb, et mis mul sealt alt nüüd "välja koorub". Mida madalamale langeb keharasvaprotsent, seda paremini on näha seda õiget lihast, mille nimel on kõvasti vaeva nähtud. Iga nädala ja isegi päevaga on mõnda lihast, lihasühendust või veeni jälle paremini ja selgemini näha ning see teeb meele rõõmsaks ja motiveerib edasi pingutama.


Ott tundis kergendust selle üle, et borrelioosile nii vara jälile saime ning õigel ajal ravimikuuri alustasin. Ütles samamoodi, et enesetunde järgi trenni teha ja, et raskused ei ole hetkel nii tähtsad.

Pikk tee on veel ees ja ma ei lase mingil pagana puugil seda teekonda rikkuda. Lava kuupäev ei olegi enam mägede taga ning aina lähemale jõuavad poseerimistunnid, millega kaasneb ka lavakingade valimine ning võistlusbikiinide tellimine. Ma juba kujutan ette, kui raske saab olla need õiged bikiinid valida. Ei ole veel isegi välja mõelnud mis värvi või kuju ma eelistan- saab põnev olema.

Oktoobri lõpuni võite kiirtoidukohtades just sellise näoga mind näha

Rääkides sellest, et oma graafikud jälle pungil täis oleme pressinud, siis siin on paar põnevamat asja mis meid lähiajal ees ootavad:

-Järgmisel nädalal lähme kaheks päevaks minu perega Lätti puhkama
-Nädalalõpus läheb Daniel oma isaga minipuhkusele
-Augusti keskel saame endale lõpuks uue kauaoodatud pereliikme - koera
-Mitmed koertenäitused nädalavahetustel
-Augusti lõpus algab TTÜ-s tutvumisnädal
-Septembri alguses on kohe poolmaraton
-Oktoobris on juba võistlused!

Rääkimata kõikidest sünnipäevadest, laatadest ja kontserditest, mis sinna vahele peavad mahtuma. Meil oli ka plaanis minna weekend festivalile, kuid antibiootikumide mõju all nõrgendatud olekus sinna rahvamassi sisse ronida ei saa. See teeb kurvaks, sest soov oligi minna ainult tänaseks õhtuks sinna, minu lemmik artist Example esineb seal täna laivis koos oma bändiga.

Pean endale sisendama, et selliseid kontserte tuleb veel ning loll oleks praegu niimoodi oma tervisega riskida. Pigem üritan kogu oma energia ja järelejäänud jõu trennile suunata ning selle vähese jõu, mis sealt üle jääb kasutan, et kasvatada oma tahtejõudu šokolaadist ennast eemale hoidmiseks.

Ootab kapipeal cheat-päeva

Palju on läbitud ja veel rohkem on veel ees, iga päevaga jõuab see kõik aina lähedamale ja muutub aina reaalsemaks. Mulle hakkab lõpuks kohale jõudma, mis mind ees ootab ja oi kui hirmus see on. Olen kindel, et ühel hetkel hakkab aeg hästi kiiresti käest kaduma ja boom olengi laval, aga meeletult tööd on veel ees ning juba augusti teises pooles saan teid kursis hoida oma poseerimiskoolituste ning kinga- ja bikiini valikuga. Järgmine nädal katsetan ka mõnda uut retsepti, nii magusast kui soolasest, mida dieedi ajal nautida saab ning jagan ka teiega seda. Hetkel keskendun rohkem enda ravimisele ja palun palun kontrollige alati oma riideid ja nahka, kui vähegi olete väljas aega veetnud, et vältida sellist ravimikuuri.

Annaliisa.








Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar